• Branches: Zorg en MKB (niche-productie bedrijven, zakelijke dienstverlening)
  • Ervaring met: Duurzaam sterker maken van bedrijfsvoering, crisismanagement, strategie (scenario) ontwikkeling en uitvoering, verhogen executiekracht.
  • Motto: “Hoe dan wel?”

Samen de goede dingen, goed doen, in complexe situaties

U in roerige tijden helpen uw ambities te realiseren door samen vooruit te kijken en stap voor stap te doen. Door aan te sluiten bij wat er al staat en van daaruit de mensen en de organisatie duurzaam sterker maken. Betekenisvol kunnen zijn voor u en anderen, dat is waar ik blij van word.  

Door samen ergens voor te gaan, inzet van eenieders kwaliteiten, een (creatief) oog voor mogelijkheden tot ontplooiing. En gepaard gaande met het op maat inzetten van mijn brede gereedschapskist aan deskundigheid en ervaring. 

U bijstaan met het motto “Hoe dan wel?” de goede dingen, goed doen, in roerige tijden. Het samen met u en uw medewerkers analyseren, ontwikkelen en bouwen aan een sterkere basis voor de toekomst. Hierin werken aan belemmerende denkpatronen. Stap voor stap. Opdat na een zekere periode “Hoe dan wel?” is ingebed in uw organisatie. Leidend tot verhoging van executiekracht.

Leergierigheid, nieuwsgierigheid en durven te ontdekken is zichtbaar in mijn loopbaan. Ik ben dankbaar voor het hebben mogen bijstaan van de nodige mensen in verschillende (type) organisaties vanuit een diversiteit  aan rollen: bestuurder, directeur, toezichthouder, accountant, adviseur, coach en trainer. Ieder mens en iedere organisatie is hierbij uniek in zichzelf. Wat maakt dat ik inspiratie uit verschillende plekken altijd mee draag om het beste te kunnen betekenen voor een nieuwe plek met nieuwe mensen. 

Concrete thema’s?

Er zijn vele vraagstukken waar ik me in mijn loopbaan heb mee mogen bezighouden. Het betreft onder meer:

  • Strategische oriëntatie, ontwikkeling en executie 
  • Financiële en bedrijfsmatige besturing professionaliseren, ‘future’ proof. Onderdelen: Finance, ICT, HR, zorgverkoop, inkoop, vastgoed.
  • Verandermanagement 
  • Crisismanagement 
  • Implementatie van ERP en EPD systemen
  • Zelforganiserende teams, versterken eigen regie van de professional
  • Kansen/risico management
  • Financiering/bekostigingsvraagstukken met specialisatie in het neerzetten van de keten van verbinding tussen zorginhoud en zorgverkoop.

Referenties

“In haar rol als interim-bestuurder bij het RLM heeft Rebecca Hendriksen een belangrijke bijdrage geleverd aan het versterken van de zelfstandige koers van onze organisatie. Met haar nuchtere blik, oplossingsgerichte aanpak en toewijding heeft ze de financiële structuur en de implementatie van het nieuwe laboratoriuminformatiesysteem verder gebracht, terwijl ze met haar empathie en hart voor de mens altijd verder kijkt dan alleen de cijfers.”

Inge Huijskens – Voorzitter Raad van Bestuur Regionaal Laboratorium Medische Microbiologie Gorinchem/Dordrecht (RLM)


“Rebecca heeft mij geholpen bij het bieden van een ander perspectief in verschillende situaties maar ook praktische tips welke ik direct kon toepassen in mijn functie. Het was voor mij zeer waardevol om een coach te hebben waar ik ook vakinhoudelijk mee kon sparren. Rebecca weet een situatie goed te doorgronden en heeft wel een nuchtere kijk op zaken en kan pragmatisch zijn als dat moet”.

Vincent Vonk – Financieel directeur P-services

Contact

Nieuwsgierig en behoefte aan een vrijblijvende kennismaking?

Rebecca Hendriksen

E: rebecca.hendriksen@cfocapabel.nl

M: 06-30097892

L: LinkedIn

Lees mijn whitepaper


Whitepaper Image

Private Equity in de zorg: een levensvatbaar plan?

Contact