• Branches: (internationale) groothandel, (machine)productie, dienstverlening, vastgoed, healthcare, scale-ups
  • Ervaring met: professionaliseren finance functie, inzicht geven in kosten en opbrengsten, productiviteitsverbetering, business planning, managementinformatiesystemen, procesverbetering (incl. inzetten systemen/ICT), verkoopgereed maken, ERP-implementatie, opstellen jaarrekeningen en voorbereiden/begeleiden accountantscontrole proces, scale-ups
  • Motto: “Een succesvol team bouwen met goede en open communicatie, waardering en oprechte aandacht.”

Elke onderneming heeft een goed plan met concrete en haalbare doelstellingen nodig, een plan dat wordt gedragen door de organisatie. Net zo belangrijk is het organiseren dat deze doelstellingen worden gehaald. Een goed managementinformatiesysteem met gedegen analyses en rapportages vormt een belangrijk onderdeel hiervan. Uiteindelijk moet dit leiden tot een gedragsverandering en daardoor tot betere resultaten.

De balans tussen groei en een verantwoordelijke bedrijfsvoering

Als ervaren CFO help ik u de balans vinden tussen groei en een verantwoordelijke bedrijfsvoering. Daarbij focus ik op efficiency én groei, en ik help u de juiste prioriteiten te stellen. Met scherpe analyses en oog voor detail houd ik de lange termijn in de gaten.

Door mijn brede en internationale financiële ervaring kan ik u als geen ander helpen de finance organisatie binnen uw bedrijf op te zetten of te verbeteren. Een goed werkende financiële functie, die uw business optimaal ondersteunt en echt bijdraagt aan uw ondernemingsresultaat, is wat ik graag realiseer, samen met u.

Mijn relaties omschrijven mij als hands-on, enthousiast, business driven, doelgericht, communicatief, betrokken, meedenkend, consciëntieus en vasthoudend.

Specialiteiten: (internationale) groothandel, productie, dienstverlening, vastgoed, healthcare, scale-ups

Mijn werkervaring heb ik opgedaan bij diverse bedrijven in uiteenlopende branches. Stuk voor stuk dynamische omgevingen met professionele partijen waarbij hoge standaarden golden. De bedrijven waarvoor ik financieel verantwoordelijk was hadden een omzet van 20-100 miljoen euro. Veelal waren deze bedrijven in handen van oprichters, of ze hadden een zelfstandige positie binnen grotere concerns.

Ik denk actief mee over uw business en hoe u deze kunt laten groeien en financieel succesvol kunt laten zijn. Bijvoorbeeld door doelgericht interne bottlenecks op te sporen en op te lossen of door te werken aan omzetgroei. Daarbij werk ik samen met u aan een voortdurende uitvoering van verbeteringen.

  • de juiste (strategische) keuzes maken;
  • op de juiste managementinformatie sturen;
  • uw rendement duurzaam verbeteren;
  • uw processen optimaliseren;
  • het risicomanagement efficiënt en effectief inrichten en beheren.

Een succesvol team bouwen met goede en open communicatie, waardering en oprechte aandacht

Goed en open communiceren is wezenlijk voor succes en resultaat. Het laten blijken van waardering en oprecht aandacht geven vind ik daarbij zeer belangrijk. Alleen zo creëer je een goed teamgevoel en houd je iedereen gemotiveerd.

Wilt u weten wat ik voor uw organisatie kan betekenen? Neem contact op met mij voor een vrijblijvende kennismaking.

Referentie

“Dankzij jouw expertise en ervaring heeft de afdeling financiën zich verder ontwikkeld en is er rust en duidelijkheid op deze afdeling gekomen. Daarnaast ben je een enorme steun voor mij geweest: je hebt gezorgd dat er overzicht en helderheid kwam in cijfers en data. Je hebt me vaak van advies gediend en wat ik zo bijzonder vind is dat jij volstrekt objectief en eerlijk een heel goed gefundeerd advies kunt geven. Dat doe je dan ook nog eens op een uiterst plezierige en sympathieke manier.”

Lucien Scheers, CEO Nebig Verpakkingen

Resultaten

  • Maandafsluitingsproces ingericht en rapportagemoment van de maandcijfers teruggebracht van 31 naar 10 werkdagen.
  • Herfinanciering onderneming: kredietlijn van € 2,5 mln verhoogd naar € 9 mln o.b.v. asset based financing
  • Juridische, fiscale én waarderingsbegeleiding t.b.v. participatie van directeur in 1 van de groepsdeelnemingen van de DGA
  • Verlagen van de risico’s op de inkopen in vreemde valuta door het in kaart brengen én implementeren van een systeem om deze risico’s te beheersen en te verkleinen (blt valuta inkopen vertegenwoordigde 70% van de omzet)
  • Klantbehoud door verbetering van de informatievoorziening naar de klant.

Contact

Vul het contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.