Charrel van den Bovenkamp, operationeel directeur van CRDT, partner in Creditmanagement.

Wie zit er tegenover mij?

Charrel van den Bovenkamp, geboren in Wageningen, woonachtig in Rhenen, getrouwd, 2 dochters van 10 en 7. Opgeleid aan de International Business School in Arnhem, met stage- en studieperiodes in München en Jönköping (Zweden). Begonnen als adviseur voor de particuliere markt bij de Rabobank. Na een aantal jaren ben ik naar MODINT vertrokken om actief te zijn in de financieel internationale wereld van de mode. Sinds 2016 ben ik operationeel directeur van CRDT.

Hoe is CRDT ontstaan?

Vanuit de markt was er sterkte behoefte om het preventieve marktconcept van MODINT ook toe te passen in andere (internationale) branches dan de modebranche. CRDT is opgericht door Frans van der Hoorn, Jeroen Leijser en Charrel van den Bovenkamp, samen goed voor meer dan 50 jaar ervaring in de creditmanagement-business. Op dit moment hebben we 20 professionals op onze kantoren in binnen- en buitenland (NL, DU, BE, DK en ITA) en ontzorgen we zo’n 600 relaties.

Wat houdt dat preventieve marktconcept in?

Voorkomen is beter dan genezen! We zorgen ervoor dat bedrijven aan de voorkant van de handel goed weten met wie ze zaken gaan doen (o.a. credit checks , krediet verzekeren en financieren). We helpen bedrijven ook met het vergroten van de cashflow door de debiteurenadministratie en het beheer professioneel over te nemen. We merken dat dit financiële ruimte geeft aan de ondernemer. Onlangs is gebleken dat de groei van de economie groter is dan normaal gesproken bedrijven met hun eigen werkkapitaal op dit moment aankunnen. En daarnaast zorgt onze dienstverlening ervoor dat bedrijven hun kennis van het klantbestand vergroten, wat de ondernemer ook meer rust geeft. Om te voorkomen dat de ondernemer vorderingen moet afschrijven, bieden we ook nog passende incassomaatregelen en beschikken we over een ruime database betaalervaring van de (internationale) retailers. Recent is er bijvoorbeeld een nieuw wetsvoorstel gedaan over een maximale betaaltermijn van 60 dagen, wat in de praktijk zeker niet altijd wordt aangehouden. Dus kennis van de handel is wezenlijk.

Wie zijn jullie klanten?

Eigenlijk heel breed: het zijn vooral handelsbedrijven die de ambitie hebben om (internationaal) verder te groeien. Die ambitie brengt immers extra risico met zich mee. Dan kan je denken aan: dubieuze debiteuren, cultuurverschillen, knelpunten in de wetgeving, contractonderhandelingen, andere betalingsmoraal en onwetendheid over de (potentiële) relatie.

Waarom zou een potentiële klant voor CRDT kiezen?

Allereerst zijn we gespecialiseerd in diverse branches: mode, schoenen, tapijt, retail, hoveniers etc. Daarnaast hebben we een intensieve samenwerking met partners in de keten, waardoor we gunstige condities kunnen bewerkstelligen die we doorgeven aan onze klanten. Als voorbeeld: een kredietverzekering is via ons veelal 15% goedkoper en met zelfs betere voorwaarden.
Tot slot: we zijn hands on.  Geen ingewikkelde constructies en een transparante werkwijze. Test het gerust: als u bijvoorbeeld 3 facturen via de website opstuurt, dan gaan we er direct mee aan de slag of als u een creditcheck wenst is deze binnen no time bij u binnen (bekijk hiervoor onze website www.crdt.eu).

Andere blogberichten

 

Zwarte cijfers en een goed gevulde orderportefeuille, het kan niet meer stuk!

Hoe een goed lopend installatiebedrijf ten onder ging… Hij zat voorover gebogen met een verslagen gezicht. Ik zie het nog…

Verder lezen

Buitenlandse vestigingen aansturen: “Vertrouwen is goed, controle is beter”

Een buitenlandse vestiging opzetten gebeurt vaak door een paar mensen met veel energie en motivatie om er iets van te…

Verder lezen

Meld u aan voor de e-mail nieuwsbrief